loader

Pozycjonowanie lokalne. Linki z katalogów NAP. Czym są?

Znaczenie linków ze stron i katalogów NAP – Name, Address, Phone Number jest bardzo istotne w biznesie lokalnym – pozycjonowanie lokalne. Podnoszą wartość strony internetowej gdyż Google im „ufa”.

NAP zawiera informacje o firmie takie jak: nazwa firmy, dokładny adres (siedziba), numer kontaktowy a także można w nich umieścić numer NIP, REGON, logo czy link do formularza kontaktowego prowadzącego bezpośrednio do firmowej strony.

Efekty dodania strony do katalogów NAP widoczne w dość krótkim czasie?

Na dzień publikacji tego artykułu strony pozycjonowane lokalne zawsze pozyskały lepszą pozycję w dość szybkim czasie niż strony, które posiadały rozbudowane i kosztowne zaplecza. Poprawiła się także widoczność firmy w Google Moja Firma oraz mapach. Również istotnym czynnikiem jest odpowiednia kategoryzacja strony w czasie dodawania do katalogu NAP. Dodanie strony do przypadkowych kategorii lub kategorii dobranych niestarannie niestety nie wzniesie jej na szczyt wyszukiwarek.

Katalogi NAP - co to? Czym są?

SEO pozycjonowanie lokalne – koszty katalogów NAP.

Istnieje wiele firm, które są właścicielami wizytówek NAP a ceny są zróżnicowane. Dodanie firmy do takiego katalogu jest z pewnością droższe niż pozyskanie linków ze zwykłych katalogów, które powstają jak grzyby po deszczu. Ceny firm zaczynają się od 150 do nawet 450 zł za 20-25 wizytówek.

Warto zlecić lokalne SEO specjaliście, który sprecyzuje dane, dobierze słowa kluczowe oraz dokona odpowiedniej kategoryzacji. Przede wszystkim wykona pełną optymalizację strony i serwera.