Reklama w Google przydaje się w dzisiejszych czasach niemal każdemu.
Korzystają z niej blogerzy, początkujące przedsiębiorstwa, a także małe sklepy internetowe, które chcą pozyskać pierwszych klientów. Dla wielu osób termin kampanii “AdWords” pozostaje bardzo skomplikowanym tematem, ponieważ na co dzień nie mają styczności z marketingiem w internecie i nie wiedzą z czym to się “je”.
Kampania AdWords na czym polega?
Kampanie AdWords są bezpośrednio połączone z Google AdSense. Google AdSense to reklamy wyświetlane na stronach internetowych, za które właściciele tych stron otrzymują mniejsze lub większe wynagrodzenie. Wysokość wynagrodzenia zależy tak naprawdę od ruchu na stronie, tematyki i wielu innych czynników.
AdSense i AdWords.
Reklamy, które są wyświetlane za pomocą AdSense, to właśnie reklamy Google AdWords. Reklamy AdWords są o tyle ciekawym rozwiązaniem, ponieważ dostosowują się do danego użytkownika. Chodzi o to, że danej osobie wyświetla się tylko takie reklamy, którymi powinna być zainteresowana. Wyświetlają się one między innymi na podstawie przeglądanych dotychczas witryn i wpisywanych w wyszukiwarce fraz.
Google obserwuje zachowanie użytkownika i potem po prostu podrzuca mu to, czym będzie zainteresowany.
Reklamy AdWords są świetnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów, prawdopodobnie zainteresowanych naszą ofertą. Nie dochodzi tutaj do sytuacji, w której nasza oferta jest przedstawiana szerokiemu gronu odbiorców, z których tylko 10% interesuje się danym tematem.
W kampaniach Google AdWords możemy wybrać jak chcemy być rozliczani.
- CPC – Cost Per Click – oznacza to, że będziemy rozliczani z każdego kliknięcia w reklamę.
- CPM – Cost Per Mille – oznacza to, że będziemy rozliczani dopiero, gdy reklama zostanie wyświetlona 1000 użytkownikom.
Reklama w Google ma kolejny duży atut – możesz ustalić budżet, który chcesz przeznaczyć na kampanię. Dzięki temu płacisz tylko tyle, ile zyskujesz na przeprowadzeniu kampanii. Opłata zostanie naliczona tylko wtedy, gdy jakiś użytkownik kliknie w reklamę i odwiedzi twoją witrynę. Warto zaznaczyć, że jest to bardziej kosztowna niż pozycjonowanie stron opcja reklamy.
Nasza firma posiada wykwalifikowany personel, który przeprowadzi twoją stronę przez tajniki reklamy Google AdWords. Dzięki czemu zyskasz nowych użytkowników i klientów. Dla przeciętnego użytkownika internetu tworzenie reklamy w AdWords może być skomplikowane i czasochłonne, dlatego najlepiej zaufać profesjonalistom.
Możliwości reklamy AdWords.
Reklamy w Google umożliwiają także określenie na jaką skalę ma być przeprowadzana reklama. Jeśli prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć tylko do osób znajdujących się w jej okolicy, możesz poprosić o uwzględnienie tego podczas tworzenia kampanii. Oznacza to, że twoja reklama wyświetli się w wyszukiwarkach tylko tych użytkowników, którzy znajdują się w obrębie danego regionu i są zainteresowani twoimi usługami.